Reklamačný poriadok
I. Všeobecné ustanovenia
-
Reklamačný poriadok popisuje bežnú obchodnú spoluprácu medzi kupujúcim a predávajúcim.
-
Reklamácie a Odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné podávať emailom na info@viralka.sk
-
Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má spotrebiteľ právo vadu reklamovať pre rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami. Spotrebiteľ je povinný pri používaní tovaru dodržiavat okrem všeobecne známých pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pro používanie tovaru v záručnom liste alebo návodu na použitie, užívať a ošetrovať v súlade s jeho prirodzenou životnosťou.
II. Dĺžka záruky
-
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim, t.j. dňom uvedeným v záručnom liste.
-
Zákonná záručná doba je všeobecne 24 mesiacov.
-
Kupujúci môže okrem reklamácie odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru.
III. Záručné podmienky
-
Kupujúcemu sa odporúča, aby bezprostredne pri dodaní tovaru prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky.
-
Kupujúci môže reklamovať iba vadný (chybný, poškodený) tovar.
-
Reklamovaný tovar zasiela kupujúci predávajúcemi na vlastné náklady a nebezpečenstvo.
IV. Spôsob vybavenia reklamácie
-
V prípade, že tovar nie je pri prevzatí kupujúcim v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len "rozpor s kúpnou zmluvou"), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu odpovedajúceho kúpnej zmluve, a to:
- Bezplatným opravením produktu
- V prípade neopraviteľného produktu, alebo príliš vysokých nákladov na opravu je reklamácia vybavená výmenou produku za nový kus
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, ktorá však nebráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.
V. Spotrebný materiál
-
Záruka sa podľa zákona nevzťahuje na opotrebenie spôsobené obvyklým užívaním veci a nemožno ju tak zamieňať so životnosťou výrobku.
VI. Záručný servis
-
Na tovar predávaný s dlhšou zárukou ako 24 mesiacov je zabezpečovaný po uplynutí lehoty 24 mesiacov tzv bezplatný servis. V prípade vady tovaru po lehote 24 mesiacov bude takýto tovar prijatý do servisu a bude opravený alebo vymenený za iný kus s rovnakými alebo lepšími parametrami. Ak ani jedno z týchto riešení nebude možné, bude vystavený dobropis. Predávajúci sa zaväzuje takýto servis ukončiť v lehote 30 dní od prijatia tovaru.
Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 16.7.2024